Bali & Gili Trawangan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Myrthe & Lisa - WaarBenJij.nu Bali & Gili Trawangan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Myrthe & Lisa - WaarBenJij.nu

Bali & Gili Trawangan

Blijf op de hoogte en volg Myrthe & Lisa

03 September 2017 | Indonesië, Batavia

BALI

Buleleng en Lovina:
Na aankomst op Bali zijn we met een taxi naar Buleleng vertrokken. Hier kwamen we aan in een leuk hostel met een mooi zwembad. De planning was om hier 2 nachten te verblijven, maar we hadden de plannen omgegooid en vertrokken de volgende dag al naar Lovina, om een nachtje in het resort te verblijven waar Lisa haar ouders ook waren. We hadden vanaf hier een heel mooi uitzicht op het water. Deze dagen bestonden vooral uit zwemmen en uitrusten.

Medewi Beach:
We kwamen aan bij het surfcamp, waar wij 2 nachten hebben geslapen. Dit surfcamp zat in een rustig gedeelte van Bali, waar voornamelijk surfers zijn. De volgende ochtend kregen we surfles van onze grote vriend Dery. Myrthe was volgens hem een natuurtalent en Lisa had er iets meer moeite mee. Vervolgens zijn we samen met Dery gaan lunchen aan het water. 's middags zijn we gaan kijken naar de surfkunsten van Dery zelf, hij wilde namelijk graag publiek hebben. Dery had ons uitgenodigd om 's avonds wat met hem te gaan drinken op het surfcamp. De drank die hij had meegenomen was Arak, dit is een huisgemaakte drank van Bali. Achteraf hoorden we dat deze drank erg gevaarlijk kan zijn en er jaarlijks mensen door in het ziekenhuis belanden. Gelukkig was Lisa wat verstandiger met de drank, waardoor ze Myrthe kon redden uit de handen van Dery. Dery was nogal dronken waardoor hij extra benadrukte hoeveel hij van Myrthe hield. Na een redelijk heftige avond zijn we de volgende ochtend vertrokken naar Ubud.

Ubud:
In Ubud hebben we de eerste 2 nachten doorgebracht in een super leuk hostel in het centrum van de stad, waar we allemaal leuke mensen hebben leren kennen. De laatste 2 nachten hebben we doorgebracht in een boomhut midden tussen de rijstvelden. In Ubud hebben we de monkeyforest bezocht, waar we omringd werden door apen in verschillende soorten en maten. Yoga is iets waar Ubud om bekend staat, daarom vonden wij het een goed idee om een les yoga bij te wonen. Dit was een bijzondere ervaring onder andere doordat ze in de eerste minuten al kreten uitbrachten waarvan wij beide geen idee hadden wat ze betekenden. Daarnaast zaten we het grootste gedeelte van de les met onze ogen dicht en moesten we ons focussen op onze ademhaling. In en rondom Ubud hebben we verschillende tempels bezocht, waaronder die van het heilige water, de elephant cave en de grootste tempel van Bali.

Gili Trawangan:
Na een nacht in Padang Bai te hebben geslapen, zijn we met de boot vertrokken naar Gili Trawangan. Dit is een prachtig eiland waar geen motoren, auto's of andere milieuvervuilende voertuigen zijn toegestaan. Op dit eiland zijn we gaan snorkelen in het prachtige blauwe water. We hebben super mooie vissen gezien, onder andere maanvissen, nemovissen en zelfs schildpadden! De volgende dag zijn we het hele eiland rond gaan fietsen. We zijn gestopt op alle plaatsen die we mooi vonden. 's avonds zijn we gaan eten aan het water waar we de zonsondergang hebben bekeken.

Op zaterdag zijn we begonnen aan onze terugreis. We zijn vanaf Bali naar Jakarta gevlogen en vanavond vliegen we helaas weer terug naar Amsterdam....