CULTUURSHOCK - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Myrthe & Lisa - WaarBenJij.nu CULTUURSHOCK - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Myrthe & Lisa - WaarBenJij.nu

CULTUURSHOCK

Door: Myrthe en Lisa

Blijf op de hoogte en volg Myrthe & Lisa

13 Augustus 2017 | Indonesië, Jogjakarta

Vrijdag zijn we aangekomen in Jakarta, het begin van onze rondreis in Indonesië. Vanaf het vliegveld zijn wij met een taxi naar ons hotel gebracht. Eenmaal aangekomen, merkten we al snel dat blond zijn in deze omgeving erg bijzonder is. Koffers werden voor ons gedragen, deuren werden open gedaan en noem maar op. Toen wij savonds besloten even naar het station te lopen, werden we door zowat iedereen aangesproken en kregen we meerdere keren een lift aangeboden door jongens op hun scooter.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Bandung. Hier zaten we in een heel knus hostel, wat erg gezellig was. Smiddags zijn we naar Saung Angklung Udjo, waar we kennis gemaakt hebben met de lokale muziek- en dansstijlen. We hebben zelf ook een Angklung bespeeld en bij de slotdans werd myrthe uit het publiek gehaald om mee te dansen in de voorstelling. Hierna was het plan om snel richting ons hostel te gaan en wat te gaan eten. Dit liep wat anders dan gepland... De chauffeur zei dat hij wist waar hij heen moest, maar dit bleek niet het geval te zijn. Iedereen in het busje hielp, maar het Engels was niet top, waardoor we vervolgens twee uren later pas op de plaats van bestemming waren. Daarna hebben we wel heerlijk gegeten in een restaurant, onder het genot van gitaarmuziek.

Vandaag waren we weer vroeg uit de veren, want we namen de trein richting Yogyakarta. Dit was een lange, maar onvergetelijke treinreis. We zijn tussen de Indonesische huizen doorgereden, hebben veel plantages gezien en ontzettend mooie natuur. Eenmaal aangekomen, hadden we spijt dat we geen taxi hadden genomen. We hadden besloten te gaan lopen, hetgeen leidde tot veel chaos. Iedereen sprak ons weer aan, wilde een lift bieden, maar wij besloten het hostel zelf te gaan zoeken. Toen we op straat liepen, werden we verhinderd doordat iedereen met ons op de foto wilde. Toen we eenmaal deden, stonden ze voor ons in de rij en duurde het even voor we weer verder konden lopen. Een stukje verder herhaalde zich dit weer en werden we van alle kanten gefotografeerd.
Savonds zijn we de stad ingegaan, waar onder andere de lokale politie ons enthousiast begroette. Het was erg gezellig, ivm een festival dat er plaatsvond. Nu zitten we lekker in de gemeenschappelijke ruimte te socialisen, met onder andere mensen die het leuk vinden om een slang om hun nek te hebben.

• 14 Augustus 2017 - 09:24

Wilma Blaak:

Wow wat gaaf meiden. Ik ga smullen van jullie verhalen. Het is het1e land waar ik graag heen wil ivm vrienden die in Jakarta wonen. Wel blij dat ik niet blond ben. Veel plezier

• 14 Augustus 2017 - 21:47

Jennie Walstra:

Dag reizigers.

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Het zijn heel veel indrukken die jullie opdoen. Geniet ervan en laat ons ook een meeleven met jullie! Heel veel plezier.

Opa en oma Walstra

• 15 Augustus 2017 - 17:05

Pauline:

Heerlijk meiden om ze met jullie mee te reizen!
    Geniet van al het moois en het opsnuiven van andere culturen.
    Stinkend jaloers ben ik!
    xx Pauline

• 15 Augustus 2017 - 17:05

Pauline:

Heerlijk meiden om ze met jullie mee te reizen!
    Geniet van al het moois en het opsnuiven van andere culturen.
    Stinkend jaloers ben ik!
    xx Pauline