Vulkanen en Sukamadetour - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Myrthe & Lisa - WaarBenJij.nu Vulkanen en Sukamadetour - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Myrthe & Lisa - WaarBenJij.nu

Vulkanen en Sukamadetour

Blijf op de hoogte en volg Myrthe & Lisa

25 Augustus 2017 | Indonesië, Banyuwangi

BROMO
Vrijdag ging onze wekker om 2.30. Dit was de dag dat we de bromo gingen beklimmen. We moesten zo vroeg op om de zonsopgang te kunnen bekijken. Samen met 2 andere jongens gingen we langs 4 punten met een jeep. De 1e stop was een uitzichtpunt waarbij de bromo konden bekijken met zonsopgang. De 2e stop was de bromo zelf, het eerste deel heeft Myrthe te paard gedaan, Lisa heeft dit stuk gelopen. Vervolgens moesten we 250 traptredes omhoog en toen kwamen we uit bij de krater. Hier kwam een enorm geluid uit en tegelijkertijd konden we genieten van een prachtig uitzicht. De 3e stop was een grote groene berg, die ons wat tegenviel na het uitzicht bij de bromo. De 4e stop was een grote zandvlakte waar we 'the whispering sand' konden horen. Omdat het in de bergen heel koud was, hebben we besloten om 1 nacht eerder weg te gaan.

We kwamen met het geweldige idee om de volgende ochtend de ijen te beklimmen.

IJEN
Om 6uur 's ochtends vertrokken we en toen zijn we begonnen we aan een 2 uur durende klim naar de krater. Dit was een heftige tocht, met een weg die heel stijl omhoog liep. Het water in deze krater had een mooie licht blauwe kleur en er kwam een zwavelgeur vrij. Doordat de weg ontzettend stijl was, kon je er ook voor kiezen om in een karretje te worden gebracht. Maar wij besloten onze eigen krachten te gebruiken. Na ons verblijf in Banyuwangi zijn we vertrokken naar Kalibaru.

SUKAMADE TOUR
Na een nacht in Kalibaru te hebben geslapen, zijn we met een jeep vertrokken naar Sukamade. Deze weg ging dwars door de jungle en de rijstvelden. Onze gids vond het een goed idee om een stukje door de jungle te lopen. Na wat apen en toekans de hebben gespot, hoorde we ineens een enorme brul. Zowel wij als de gids schrokken ons kapot. We deinsden allemaal achteruit, maar kwamen er toen gelukkig achter dat het een zwijn was en geen panter (die hier ook leven). Na een lange tocht kwamen we aan in een klein dorpje bij sukamade beach. Wij besloten van de zonsondergang te genieten en hebben 's avonds te bevalling van een schildpad bijgewoond. Deze schildpad heeft 103 eieren gelegd, nadat we de schildpad weer terug de zee in hebben zien lopen, gingen we eindelijk naar ons bed.
De volgende ochtend ging de wekker weer om kwart over 5. We kregen een emmer met 9 kleine schildpadjes. Deze mochten we vrij laten in de zee, de wijde wereld in. Dit was mega schattig om te zien en meegemaakt te hebben. Na de schildpadjes te hebben uitgezet, reden we terug naar de bewoonde wereld. We werden afgezet bij de ferry, die ons naar Bali bracht.